پایگاه خبری وبدا

پایگاه خبری وبدا

امروز شنبه ، 1403/09/03

سال 1403 ، جهش تولید با مشارکت مردم

پایگاه خبری و اطلاع رسانی وبدا (دفتر یاسوج)

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ماموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است. در بررسی سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران، به نکات مهمی توجه شده که مبنای برنامه‌ریزی برنامه‌های روابط عمومی است. بیشتر بخوانید ..

یاسوج ، بلوار مطهری ، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، طبقه سوم ، واحد روابط عمومی

شماره تماس: 0743337251

مدیر مسئول : ذوالفقار دیودل

سردبیر : سیده سحر حسینی

مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی بیمارستان امام سجاد(ع) در یادداشت آموزشی به نقش مهم و حیاتی روابط عمومی در بیمارستان ها پرداخته است.

مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی بیمارستان امام سجاد(ع) در یادداشت آموزشی به  نقش مهم و حیاتی روابط عمومی در بیمارستان ها پرداخته است



به گزارش روابط عمومی بیمارسان امام سجاد(ع) یاسوج، در متن یادداشت آموزشی سیاوش اسد زاده آمده است:



روابط عمومی در بیمارستان و مراکز درمانی به دلیل سرو کار داشتن با بیماران و کارکنان درمانی وظیفه سنگینی را بر عهده دارد و اگر نتواند به خوبی ایفا مسئولیت نماید ضعف بسیار بزرگی برای آن مرکز محسوب خواهد شد.



 وی وظایف روابط عمومی را در بیمارستان ها به شرح زیر عنوان کرد:



برنامه ریزی و کاربرد شیوه ها و برنامه های مناسب برای انعکاس اهداف، سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های بيمارستان  به رسانه ها و جامعه.



 ایفای نقش سخنگوی بيمارستان به منظور برقراری ارتباط با رسانه های ارتباط جمعی جهت اطلاع رسانی به مردم



 ایجاد و ارتقاء ارتباطات بيمارستان با سازمان ها و نهادهای مختلف در محدوده وظایف محوله.



نظارت بر اجرای طرح نظام پیشنهادات مردم، کارکنان ومراجعين به منظور ترغیب آنان به مشارکت هر چه موثرتر در بهبود جریان امور.



برنامه ریزی، هدایت و اجرای ملاقات های عمومی، کارکنان و مراجعين بيمارستان با مسئولین.



دريافت عرايض و شكايات و ارجاع آن به واحد هاي مربوطه.



تهیه و تدوین برنامه عمل سالانه روابط عمومی با تعیین اولویت ها و رئوس برنامه و اقدامات.



ارایه نظرات مشورتی به ریاست بيمارستان در زمینه چگونگی انعکاس اقدامات و فعالیت های بيمارستان به رسانه ها و مردم.



مدیریت و برنامه ریزی سمینارها، همایش ها ومراسم گرامیداشت ایام مختلف و مناسبت های ویژه.



ارایه گزارش عملکرد از فعالیت های روابط عمومی بيمارستان به مقام ما فوق.



انجام سایر امور محوله از سوی ریاست محترم بيمارستان.



تهیه و تدوین اخبار، صدور بیانیه ها، اطلاعیه ها، آگهی ها و تهیه پاسخ لازم در موارد ضروری جهت انعکاس در رسانه های جمعی ومطبوعات .



برنامه ریزی، تدوین و هماهنگی برنامه های مصاحبه مسئولان بيمارستان با رسانه های گروهی متناسب با اولویت های بيمارستان و نیاز افکار عمومی.



نظر سنجی از مخاطبان در خصوص اقدامات و فعالیت های بيمارستان.



هماهنگی و پیگیری جلسات و برنامه ها و فعالیت های مدیریت.



ایجاد هماهنگی با رسانه های جمعی بمنظور انجام مصاحبه و شرکت در میزگردها و کنفرانس های خبری مسئولین و مدیران بيمارستان .



اقدام در راستای تنویر افکار عمومی از طریق اطلاع رسانی، ارسال جوابیه، اصلاحیه و تکذیبیه به مطالب مطروحه در رسانه های جمعی .



ارائه راهکار مناسب برای اجرا و تقویت ارتباط الکترونیکی و بهره گیری بیشتر از سایت بيمارستان در زمینه ارتباط و انتقال پیام به مخاطبان.



ایجاد هماهنگی های لازم بین سایر بخش ها و قسمت های درون سازمانی و برون سازمانی برای استقبال، پذیرایی و انجام بازدیدهای رسمی و غیررسمی، جلسات و بدرقه میهمانان داخلی و خارجی بيمارستان.



اداره واحد سمعي و بصري بيمارستان.



تهيه تقويم روزهاي تشريفاتي درطول سال و انجام امور مربوطه.



انجام و پیگیری سایر وظایف محوله از سوی رئیس بيمارستان



تبلیغات و انتشارات و امور داخلی انعکاس و تشریح دیدگاه ها،سیاست ها وبرنامه های بيمارستان



برنامه ریزی و همکاری در جهت برگزاری کنفرانس ها ،سمینارها ،جشنواره ها، مصاحبه ها در بيمارستان.



تهیه و تدوین برنامه سالانه فعالیتهای روابط عمومی.



انجام و پیگیری سایر وظایف محوله از سوی رئیس بيمارستان.



هماهنگی انجام امور خطاطی، طراحی ونقاشی وتهیه تراکت، پلاکارد، بروشور و برگزاری نمایشگاه دستاورد ها و موفقیت های بيمارستان و همکاری در برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری



تهیه پیام های تبریک، انتصاب و تقدیر برای کارکنان و مسئولان و نیز تهیه هدایا با مناسبت های مختلف جهت توزیع در مسابقات، اعیاد و مناسبت هاي مذهبي



شناخت مخاطب، اساس کار روابط عمومی برای برقراری ارتباط، تبادل و تعامل افکار و اندیشه است.



وظیفه یک روابط عمومی کارآمد این است که با ابزارها و شیوه های مختلف پژوهشی و افکارسنجی، مخاطبان واقعی سازمان را شناسایی کند و به نیازها آنان در ارتباط با دستگاهش پی ببرد و ارتباط تنگاتنگی بین مسئولان و مخاطبان دستگاه برقرار کند.6